ATLA - Smoke and Shadow

WanShiTong maandag 1 december 2014 om 23:03

Jaja er komt weer een nieuwe ATLA strip : Smoke and Shadow.
Hij komt uit op 25 september 2015!

"Smoke and Shadow" -- to be released as three volumes before being collected into a single hardcover edition -- follows the events of "The Rift," shifting the focus back on the Fire Nation and a segment of the population none too happy with the rule of Fire Lord Zuko. Some malcontents have even set up a new rebellion called the New Ozai Society -- headed up by none other than Zuko's ex-girlfriend's father.

Oké dit lijkt mij een zeer interessante comic :D !
DistinctParallelCirriped.gif
Anarchisme dinsdag 2 december 2014 om 07:46

Ik ben eerlijk gezegd niet super geïnteresseerd hierin. Comics of niet, Avatar wordt op deze manier gewoon uitgemolken tot er helemaal niets meer van over is. Als ATLA volgens de makers na ''Boek 3: Vuur'' voorbij is, waarom maken ze dan 4-5 comics? Dan kunnen ze net zo goed een cartoon-vervolg op ATLA maken (dus met dezelfde personages, etc.)

Lezen ga ik het sowieso, maar of ik me er écht op verheug is een andere vraag...
Bericht is gewijzigd op dinsdag 2 december 2014 om 07:46.
Arlekeno dinsdag 2 december 2014 om 12:20

Anarchisme schreef:
Ik ben eerlijk gezegd niet super geïnteresseerd hierin. Comics of niet, Avatar wordt op deze manier gewoon uitgemolken tot er helemaal niets meer van over is. Als ATLA volgens de makers na ''Boek 3: Vuur'' voorbij is, waarom maken ze dan 4-5 comics? Dan kunnen ze net zo goed een cartoon-vervolg op ATLA maken (dus met dezelfde personages, etc.)

Lezen ga ik het sowieso, maar of ik me er écht op verheug is een andere vraag...

Mij lijkt het juist vet :D . Ik ben van de ene kant wel blij dat ze deze strips doen, want het einde van ATLA was al met al nogal 'cheesy'. Badguy is verslagen, good son neemt de plaats in en hoppa, er is meteen weer vrede en blijheid overal. Nee! Zuko zegt het al in zijn speech;

"The road ahead is challenging, a 100 years of war has left the world scarred and divided."

Deze strips laten dit juist zien; een Honderjarige oorlog is niet zomaar voorbij omdat Zuko zegt dat het voorbij is. Er moet gruwelijk veel oud zeer zitten, zowel bij de Waterstammen het Aarderijk en de Vuurnatie. Mogelijkerwijs heeft iedereen wel vrienden of familie verloren door de strijd, dat vergeet je niet zomaar. En Ozai mag dan een tiran zijn geweest, een groot deel van zijn bevolking moet toch achter hem gestaan hebben wat betreft de oorlog. Ik kan me heel goed voorstellen dat een heleboel mensen niet blij zijn met Zuko's heerschappij; ze waren zó dichtbij werelddominatie, maar door Zuko en Aang is dat verpest.
mie7es.png

"Destiny is not the chances we take, but the choices we make..."
"Knowledge is a weapon, arm yourself well before you ride forth to battle..."
When you know what a man wants you know who he is...and how to move him
Kuvira11 dinsdag 2 december 2014 om 12:21

Is er ook een Nederlandse strip van Smoke and Shadow ^_^
tumblr_naq1zxzxHd1rmivuqo1_500.gif
Zuko4Ever dinsdag 2 december 2014 om 15:15

Arlekeno schreef:
Deze strips laten dit juist zien; een Honderjarige oorlog is niet zomaar voorbij omdat Zuko zegt dat het voorbij is. Er moet gruwelijk veel oud zeer zitten, zowel bij de Waterstammen het Aarderijk en de Vuurnatie. Mogelijkerwijs heeft iedereen wel vrienden of familie verloren door de strijd, dat vergeet je niet zomaar. En Ozai mag dan een tiran zijn geweest, een groot deel van zijn bevolking moet toch achter hem gestaan hebben wat betreft de oorlog. Ik kan me heel goed voorstellen dat een heleboel mensen niet blij zijn met Zuko's heerschappij; ze waren zó dichtbij werelddominatie, maar door Zuko en Aang is dat verpest.

Mee eens. ^_^
Maar voor zoiets kun je niet een vierde seizoen van de serie doen, aangezien dit soort problemen minuscuul zijn vergeleken met de oorlog waar Boek 1, 2 en 3 over ging. Iedereen overgebleven 'bedreiging' voor de wereldvrede is niets vergeleken met een 'Sozin's comet-powered Ozai', dus dat kun je inderdaad beter in stripvorm afhandelen. ^^D

Wat dat verhaal betreft, hebben we daar niet al een deel van gehad in de strip Rebound? Daar had Mai's vader de New Ozai Society opgericht, die inderdaad erg anti-Zuko waren, en wilde dat Mai hen hielp aangezien zij Zuko persoonlijke kende. Maar die organisatie was totaal geen bedreiging; op het eind versloeg Mai in haar eentje met het grootste gemak alle aanwezigen. :')
FEMRRqr.png
Anarchisme dinsdag 2 december 2014 om 15:59

Ieder z'n mening. Ik vind het goed dat ze het verhaal voortzetten, maar ik ben totaal geen fan van comics. Een beeld zegt immers meer dan 1000 woorden. Zéér spijtig vind ik het, dat zo'n fenomenale cartoon moet voortgezet worden met comics. Ik had liever nog 'n seizoen van ~20 afleveringen in plaats van, bij wijze van spreken, 10 comics.

Helaas helaas.
ATLAisleuker dinsdag 2 december 2014 om 16:30

Zuko4Ever schreef:
[..]

Mee eens. ^_^
Maar voor zoiets kun je niet een vierde seizoen van de serie doen, aangezien dit soort problemen minuscuul zijn vergeleken met de oorlog waar Boek 1, 2 en 3 over ging. Iedereen overgebleven 'bedreiging' voor de wereldvrede is niets vergeleken met een 'Sozin's comet-powered Ozai', dus dat kun je inderdaad beter in stripvorm afhandelen. ^^D

Wat dat verhaal betreft, hebben we daar niet al een deel van gehad in de strip Rebound? Daar had Mai's vader de New Ozai Society opgericht, die inderdaad erg anti-Zuko waren, en wilde dat Mai hen hielp aangezien zij Zuko persoonlijke kende. Maar die organisatie was totaal geen bedreiging; op het eind versloeg Mai in haar eentje met het grootste gemak alle aanwezigen. :')

Rebound? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Kent iemand een site waar ik hem kan lezen? En zijn er nog meer strips dan the promise the search en the rift?
Bericht is gewijzigd op dinsdag 2 december 2014 om 16:33.
It's a giant mushroom! Maybe it's friendly!
Sokka in the desert.
Anarchisme dinsdag 2 december 2014 om 16:40

ATLAisleuker schreef:
[..]

Rebound? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Kent iemand een site waar ik hem kan lezen? En zijn er nog meer strips dan the promise the search en the rift?

Hier kun je Rebound lezen:
http://www.mangaeden.com/en-manga/avatar-the-last-airbender---rebound/1/1/

Hier kun je zien welke strips er nog allemaal zijn of komen:
http://avatar.wikia.com/wiki/List_of_Avatar:_The_Last_Airbender_comics

Als ik eerlijk mag zijn: De Promise/Search/Rift zijn de beste strips van Avatar. Al die andere strips zijn vergeleken met wat ik net noemde, zéér matig tot slecht. De verhalen gaan echt helemaal nergens over, de art verschilt heel erg en noem maar op. Ik bedoel, sommige strips zijn echt spot-on qua art en sommige zijn echt DRAMATISCH SLECHT.

Ik heb alle ATLA-strips die er tot nu toe zijn gelezen, maar alleen de graphic novels vond ik het waard om te lezen.
Bericht is gewijzigd op dinsdag 2 december 2014 om 16:58.
WanShiTong dinsdag 2 december 2014 om 17:27

Bericht is gewijzigd op dinsdag 2 december 2014 om 17:28.
DistinctParallelCirriped.gif
JustaGirl dinsdag 2 december 2014 om 18:06

Ik heb ook nog niet alle strips gelezen. Alleen the Search als ik me nog goed herinner... en daar kan ik me al bijna niets meer van herinneren. :o Misschien moet ik toch maar eens een ATLA strips marathon houden, maar Smoke and Shadows klinkt in elk geval best wel episch ^^D
AP-stuff materiaal, oh yeah
Pagina 123