Live-action "Avatar: The Last Airbender"

Danielle woensdag 19 september 2018 om 16:03

Hallo allemaal!

Gisteren heeft Netflix een nieuwe serie aangekondigd: een live-action van "Avatar The Last Airbender". Om je wat meer informatie te geven zal ik een nieuwsartikel van de IGN citeren.

"Netflix kondigt aan dat er een nieuwe serie van Avatar: The Last Airbender naar het streamplatform komt. Daarin wordt Aang gevolgd, niet getekend maar in een live-action-versie, met echte acteurs dus.

In 2019 gaat de productie van start en de serie wordt net als het origineel door de bedenkers Bryan Konietzko en Michael DiMartina in goede banen geleid.

“We zijn erg blij dat we de kans hebben gekregen om een live-action-versie te maken van Avatar: The Last Airbender. We kunnen Aangs wereld nu invullen zoals we het altijd voor ogen hebben gezien, bovendien past de cast perfect. Dit is een unieke kans om verder te bouwen op wat we neer hebben gezet in de geanimeerde serie en dieper in te gaan op de personages, het verhaal, de actie en het creëren van de wereld. Netflix heeft zich helemaal toegelegd op dit project en om onze visie tot leven te wekken, we zijn erg blij om met hun samen te werken”, leggen Konietzko en DiMartino uit.

Netflix werkt met Nickelodeon samen om de fantasiewereld terug te brengen naar tv. Als ondervoorzitter van het 'Kids & Family content'-departement bij Netflix geeft Melissa Cobb uitleg: “We hebben als doel om de visie die Bryan en Mike hebben van dit verhaal te ondersteunen. Bovendien zijn we enthousiast om samen een live-action-serie neer te zetten die Aangs magische wereld tot leven wekt.”

Over het aantal afleveringen wordt geen woord gerept, ook niet over de acteurs die gecast zijn. De geanimeerde serie van Avatar: The Last Airbender is inmiddels tien jaar geleden afgelopen. De animatieserie bevat drie seizoenen met totaal 61 afleveringen."

Bron: https://nl.ign.com/movie/108243/news/live-action-avatar-the-last-airbender-komt-naar-netflix

Persoonlijk weet ik nog niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Aan de ene kant ben ik heel blij dat ze een live-action maken van mijn favoriete serie, aan de andere kant ben ik bang dat het net zoals voorgaande film van Avatar uitloopt in een verschrikking. Voordeel deze keer is wel dat het gemaakt gaat worden door de originele makers van Avatar, wat me weer hoop geeft op een goede serie.
Hoe dan ook: ik ga zeker de serie kijken zodra hij uit is!

Preview: https://imgur.com/a/hOVGyIk

Hopelijk krijgen we snel meer te horen over deze live-action serie.

Hoe denk jij over deze nieuwe serie?

- Daniëlle
Volg mijn Avatar instagram account:
http://www.instagram.com/avatarthefourelements
glkx woensdag 19 september 2018 om 17:17
Webmaster

Ik heb het nieuws gelezen :) Exciting! Voor mij een reden om weer eens nieuwsbericht te schrijven: https://www.avatar-fourelements.nl/nieuws/123/netflix-heeft-plannen-voor-nieuwe-live-action-serie/
onlyavatar woensdag 19 september 2018 om 17:59

Ik wil huilen of misschien niet..

tumblr_m2904oo7sb1rqq1iao1_400.gif
ipaxkj.png
Momoness woensdag 19 september 2018 om 20:45

Beter nieuws hadden ze niet kunnen geven. Ik heb zoveel goede hoop na de flop The Last Airbender. Ik vond dat ze nooit alles in een film konden proppen en daardoor kwam het verhaal niet ten goede.

Dit verdient een nieuwe kans, omdat dit zoveel nieuw publiek kan trekken. Ik vind ATLA nog steeds één van de beste verhalen aller tijden!

Echt geweldig. Hier hoopte ik op
466Makookorraa.jpg
yohoho170 vrijdag 21 september 2018 om 15:40
Moderator

Zeker verrassend! Zag het niet aankomen haha

In eerste instantie, was ik niet zo enthousiast toen ik het las.
Had echt zo iets van moet dit nou... gezien er de afgelopen jaren zoveel anime/cartoon/tekenfilms live action worden gemaakt. Ook gezien de geflopte airbenderfilm.

Wel moet ik zeggen dat ik serie veel meer kans tot slagen geef dan een film.

Zoals Momoness ook zegt, voor het nieuwe publiek "kijkers generatie" is het zeker goed. De finale is alweer 10 jaar geleden natuurlijk.

Daarnaast geeft het me ook wel vertrouwen dat er samen met Nickelodeon en Originele makers eraan gewerkt wordt.

Wat ik nu begrijp dat verhaal seizoen 1-3 maar dan meer verdieping in karakters etc.

Jah wat moet ik zeggen, ben verre van hyped.
Maar toch ook wel benieuwd.
Dus ga het zeker een kans geven.

Alleen vind ik de serie zoals die nu is al goed genoeg...
Anders krijg je toch weer de vergelijking van dit en dit is anders, beter, slechter etc.

Naar mijn gevoel kan het voor mij in iedergeval niet beter worden. (Ook gedeeltelijk door de nostalgie, beleving van toen etc.)
tumblr_m6xqhyN0u31rzla8ao1_250.png
Momoness zaterdag 22 september 2018 om 00:45

yohoho170 schreef:
Zeker verrassend! Zag het niet aankomen haha

In eerste instantie, was ik niet zo enthousiast toen ik het las.
Had echt zo iets van moet dit nou... gezien er de afgelopen jaren zoveel anime/cartoon/tekenfilms live action worden gemaakt. Ook gezien de geflopte airbenderfilm.

Wel moet ik zeggen dat ik serie veel meer kans tot slagen geef dan een film.

Zoals Momoness ook zegt, voor het nieuwe publiek "kijkers generatie" is het zeker goed. De finale is alweer 10 jaar geleden natuurlijk.

Daarnaast geeft het me ook wel vertrouwen dat er samen met Nickelodeon en Originele makers eraan gewerkt wordt.

Wat ik nu begrijp dat verhaal seizoen 1-3 maar dan meer verdieping in karakters etc.

Jah wat moet ik zeggen, ben verre van hyped.
Maar toch ook wel benieuwd.
Dus ga het zeker een kans geven.

Alleen vind ik de serie zoals die nu is al goed genoeg...
Anders krijg je toch weer de vergelijking van dit en dit is anders, beter, slechter etc.

Naar mijn gevoel kan het voor mij in iedergeval niet beter worden. (Ook gedeeltelijk door de nostalgie, beleving van toen etc.)

Ik moet eerst nog afwachten hoe het gaat worden, maar ik heb altijd gezegd dat ik graag een life action serie zou willen zien van Avatar, zoals game of thrones had ik in gedachten.

We moeten het afwachten, maar het verhaal is tijdloos en geweldig.
Hoop dat ze het niet verpesten.
466Makookorraa.jpg
blackjacker2 dinsdag 25 september 2018 om 01:34
Administrator

Goh ja kan altijd wel wat worden!

De film was ook gwn wat te oppervlakkig, veel delen uit het verhaal die gewoon opzij werden gezet.
Goh ja en de rest natuurlijk dat gwn flopte. xD

Maybe..

Doet de website miss trg wat goed als de fan base trg wat opwakkerd. xD
Bericht is gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 01:35.
Zuko4Ever vrijdag 28 september 2018 om 19:49

Yes, een live action Avatar! ^_^
Naast de animatie-serie en de comics krijgen we nu voor het eerst een live-action versie van Avatar!

Ja, ik ken de geruchten dat er in 2010 een film gemaakt was, maar dat bleek uiteindelijk niet waar te zijn. :O

tumblr_inline_nkeehqFNEz1shfdy5.gif

Toen ik het nieuws voor het eerst hoorde was ik erg enthousiast; het zou gewoon super zijn als ze dit goed kunnen uitvoeren. En met Mike en Bryan aan het roer heb ik er wel vertrouwen in dat het niet te erg uit de hand gaan lopen.

Natuurlijk zullen er dingen anders zijn. Ik veracht dat Aang, Katara, Sokka etc. allemaal wat ouder gecasted worden dan dat ze in de show zijn. Vindt immers maar eens een acteurs die voor 12 kan doorgaan èn goed kan acteren èn ook nog eens de benodigde martial arts beheerst. ;}
Nee, dan neem ik wel genoegen met een 16 jarige.

Desondanks ben ik wel wat aan het twijfelen. Ik vraag me vooral af in hoe ze dit gaan doen. Zelfs met een budget als dat van Game of Thrones (en no way dat ze zoveel geldt krijgen) lijkt het me nog vrij onmogelijk. Want voor haast elke vechtscene heb je CGI nodig. Om nog maar te zwijgen over de locaties, kostuums… :S

blackjacker2 schreef:
Doet de website miss trg wat goed als de fan base trg wat opwakkerd. xD

Hm, eens kijken of dat werkt. Voor hetzelfde geldt post men alleen hier en komen ze pas terug als de serie straks uit is.
Ik zal eens wat topic afgaan, kijken of er mensen gaan reageren. :P