game of thrones s5 afleveringen

Arlekeno maandag 15 juni 2015 om 15:02

Whyyyyyyy D&D, why? :'(

Ik heb zojuist de seizoensfinale gezien 'Mother's Mercy' Ik als boeken-lezer haat dit! Wat moet ik hier nu van denken? Hoe halen ze het in hun verdomde hoofd om The One True King op zo'n sucky manier aan zijn einde te laten komen! :'( Hij had toch wel beter verdiend, hij had verdomme de overwinning verdient! Maar nee hoor, hij sterft eenzaam en alleen in het koude bos door de hand van een of andere chick die omgeven is door plot-armour. Als je me een goed jaar geleden vertelt had dat Brienne of f*cking Tarth zowel The Hound als Stannis Baratheon zou doden had ik je voor gek verklaart, want zo idioot is het namelijk :@

En als we het dan toch over plot-armour hebben? Wat dan te denken van 'Valyrian-steel-plot-armour-dude' Ramsay, die om de een of andere reden weer ontzettend bad-ass is en een gigantisch leger heeft, waarmee hij dat van Stannis moeiteloos in de pan hakt. En voor iedereen die Stannis zijn ondergang toejuicht, bedenk wel dit; een overwinning voor de Boltons is een overwinning voor de Lannisters. Proficiat, de War of the Five Kings is nu zeker ten einde. De winnaars? De friggin Lannisters, met hun incest-kind-koning en al hun walgelijke bondgenoten (Tyrell, Frey en Bolton).

Wat de rest van de aflevering betreft; die was weliswaar beter met uitzondering van de Dornse verhaallijn. Toegegeven, ik had niet verwacht dat ze die nog enigszins acceptabel zouden kunnen maken maar dit was wederom ook weer te stom voor woorden. Hebben die Sand Snakes en Ellaria nou geen greintje fatsoen in hun donder? Myrcella heeft ze werkelijk nooit wat misdaan en wat hopen ze sowieso te bereiken met deze domme actie? Wraak voor Oberyn? Niet alleen zal Oberyn zich omdraaien in zijn graf als hij hoort wat zijn vriendin en dochters gedaan hebben ('We don't hurt little girls in Dorne') maar ze doen het ook nog terwijl Jaime en Trystan op dat moment op dezelfde boot zitten!

Denken ze nou werkelijk dat Jaime niet doorheeft dat dit vergif is? Niet alleen vermoorden ze de Prinses, ze laten de getuigen ook nog wegkomen. Ellaria heeft er zojuist voor gezorgd dat Dorne in een bloederige oorlog gestort gaat worden, want denk maar niet dat Cersei zich dit over haar kant laat gaan. Daar komt bij, ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat ze wel eens een tegengif zou hebben. In eerste instantie vond ik het nog mooie ironie; Ellaria drinkt vergif, kust Myrcella om er zeker van te zijn dat zij het ook binnenkrijgt en sterft zelf ook aan het gif. Ze heeft haar wraak, maar Doran kan haar er niet voor laten boeten, want ze is al dood. Maar zo moedig blijkt onze Ellaria dus niet te zijn. Laffe trut :J . Om nog maar te zwijgen over wat ze Trystan aangedaan heeft? Die laat Jaime nu niet meer gaan, want met Myrcella dood en een oorlog als gevolg is Trystan, de erfgenaam van Dorne, een zéér waardevolle gijzelaar.

En op de rest kom ik nog wel eens terug. Ik weet in ieder geval wel dat dit het laatste seizoen van GoT voor mij was. Ik kijk niet verder meer, misschien als ik het volgende boek gelezen heb, maar dit seizoen was op een heleboel punten simpelweg teleurstellend. Sansa, Brienne en de Boltons in het Noorden en dat gedoe in Dorne sloeg totaal nergens op. De showmakers lijken verder de Greyjoys wel compleet vergeten te zijn terwijl met de dood van Stannis, Balon Greyjoy de enige overgebleven koning is van 'The War of the Five Kings', erfgenamen even niet meegerekend. Joffrey=dood :), Robb=dood :(, Renly=dood en nu Stannis=dood :'(. Nu is Tommen dan wel koning, maar Balon leeft nog steeds. Waarom krijgen we die dude niet meer te zien? Of zijn dochter Yara, Theon's zus?
mie7es.png

"Destiny is not the chances we take, but the choices we make..."
"Knowledge is a weapon, arm yourself well before you ride forth to battle..."
When you know what a man wants you know who he is...and how to move him
JustaGirl maandag 15 juni 2015 om 17:32

Quote:
3. Of het is inderdaad iets ellendigs zoals Stannis die (en dit is pure speculatie) eindelijk Winterfell inneemt, maar dan Brienne tegen het lijf loopt (“You killed Renly”) die hem vervolgens een zwaard in de rug steekt waardoor heel Shireen’s opoffering voor niets was.

Gisteren moest ik lachen om deze speculatie. Maar na deze aflevering gezien te hebben vind ik het lang niet zo grappig meer. Die hele battle kwam ook maar niet een héél klein beetje dichtbij de overwinning, dit was gewoon ronduit triest. Ik ben geen Stannis- the- Mannis fan, maar ook ik had toch wel verwacht dat hij op een andere manier ten onder zou gaan. Hoewel bijna elke manier om dood te gaan sucks in GoT :| But c'mon! Laat die gast tenminste the Boltons nog een schop onder de kont geven om het goed te maken.

Over doodgaan gesproken; die laatste 5 minuten van Mother’s Mercy heb ik niet gezien.
Wat een stelletje ontrouwe lafbekken! En vervloek deze makers! In al die tijd dat ik als onwetende ziel Game of Thrones kijk ben ik nog nooit zo hard in de maling genomen. Waarom geven ze je toch altijd valse hoop? ;(
Olly: “Benjen is alive!”
Ik: *springt omhoog van de bank* “Woow, yes! Gelukkig zijn ze niet alle plotlijnen vergeten. Er is hoop voor Castle Black :D
Brothers: “For the Watch!” *stabs*
Ik: *laat laptop uit handen vallen* %$#@*%$@

Ik kán en wil gewoon niet geloven dat Jon Snow nu dood is. They fuckin’ need him! Aan de andere kant mag the army of the dead nu gaan voor een diner à la Boltons. (6)

Maar ik blijf erbij dat Jon niet dood is, daar ben ik heilig van overtuigd. Weet je waarom? De rode priesteres is daar exact op het goede moment aangekomen en dat is vast niet alleen omdat ze een angsthaas is, is die Stannis- bitch dan nog ergens goed voor. Zij doet iets met haar magische hocus- pocus trucjes en dan zien we Jon gewoon weer terug. :)

Wat wel goed was aan deze aflevering was de dood van Meryn Trant. Dat deed me echt denken aan een actie die ik oorspronkelijk nog voor het AP in gedachten had. +1 voor Arya! :D

Hoewel Jaquen daar niet erg blij mee leek te zijn… Ik snap nog steeds niet echt wát er daar nu binnen gebeurd is en hoe Arya er in het volgende seizoen uit zal komen. :o
bollin12 dinsdag 16 juni 2015 om 19:49

nouw ik heb gister ook de aflevering gezien. en wat een slechte aflevering zeg . meschien waren mijn verwachtingen wel te hoog maar zo iets slecht had denk ik niemand verwacht. de hele seizoen gaat over het gevecht om winterfell. dus ik ging er lekker voor zitten en dacht dat we net zoan aflevering krijgen als die van s02e09. maar alles wat minder waar. de oorlog duurde net 3 m. o_0. hoe kan nouw de bolton zoan groot leger aan komenen waarom had stan de man nog maar een leger wat je met een hand kan tellen. en dan nog het het dieptepunt van de aflevering. ik bedoel hoe hoe krijgen de rigusuurs het in zijn kop om stan de man zijn dood 1 m een beeld te brengen. dat kan maar een dingen betekenen stannis is niet dood. ik denk of ik hoop ander doe ik het zelfde als alekeno namelijk niet meer kijken. ik denk dat stannis en die vrouw die stannis stannis mss vermoord heeft een plan verzinnen om. de bolton de vermoorden. want de taak van die vrouw is nog steeds om sansa te beschermen. en sansa is nouw niet echt vrolijk bij de bolton. daarom is ze ook ontsnap. verder was alles niet echt beter dat stukje met cersie. sloeg nergen op wrm hebben ze cersie niet vermoord. ik bedoel die 4 mensen konden cersie toch niet verdedigen als die hele groep om cersie af ging. en dan komt ook nog op het laats die dood van jon de zon. ik denk het zelfde als just a gril dat jon her tot leven komt door cariese. er kan hier en daar paar spelfouten in zitten want mestal probeer ik alles te vebbeteren maar heb nu geen tijd. en ik moest dit effe schrijven
Zuko4Ever donderdag 18 juni 2015 om 22:17

Alles was voor niets!” ~ een goede samenvatting van Mother’s Mercy.

Die vier woorden waren zo’n beetje wat er door mijn hoofd ging aan het einde van deze aflevering. Elke scene was gewoon erger dan de vorige. Misschien wordt het tijd om toe te geven dat die *** van een Ramsay gewoon gelijk heeft toen hij twee seizoenen terug zei datIf you think this has a happy ending, you haven’t been paying attention Well, f*c k it!

Laat ik beginnen met het leukste, of in dit geval, het minst depressieve; Cersei’s boetedoening.
Eerst dacht ik dat ze alleen maar naakt naar de Red Keep zou hoeven lopen, wat lang niet vernederend genoeg is in mijn mening. En toen begonnen de mensen Cersei uit te schelden met woorden waar ik haar al seizoenen lang voor uitmaak; het was alsof een deel van mijn ziel het beeldscherm invloog. ^^D Ja het was gruwelijk en barbaars, maar als iemand het verdiende, dan was het wel Cersei. :O

Natuurlijk vond ik het jammer dat ze uiteindelijk zonder kleerscheuren (pum-pumtsj :D ) aankwam bij het kasteel, want wat weerhoudt haar ervan een leger op de been te brengen en die Sparrows als wraak af te slachten?
Wie durft haar nog iets te doen, nu ze Gregor Clegane als lijfwacht heeft? Oké, er is nooit gezegd dat die nieuwe kingsguard de Mountain was, maar kom op, zijn afmetingen zeiden genoeg. Wat dus ook inhoudt dat Oberyn’s dood vorig seizoen helemaal voor niets was; hij heeft niet eens Gregor met zich mee kunnen nemen.
:'(

Na de vorige aflevering was ik niet te spreken over Stannis, maar toch hoopte ik dat hij de strijd om Winterfell zou winnen aangezien de Boltons verschrikkelijk mensen zijn, en nog belangrijker, zodat Shireen’s opoffering tenminste niet voor niets was geweest. Immers, je bloedeigen dochter opofferen is toch wel meer waard dan alleen mooi weer. En Melisandre reed weg, wat inhield dat ze een plan had.
Dus toen de Bolton cavalerie op Stannis leger afkwam zat ik gewoon te wachten tot de Lord of Light een vuurbal uit de hemel liet neerdalen om Bolton’s leger te verschroeien. ^_^ En toen reden ze over Stannis leger heen. :S?
Toen dacht ik “Oh, en nu wekt de Lord of Light alle soldaten van Stannis weer tot leven en dan rennen die Boltons er wel gillend vandoor ^_^ ” En toen gebeurde dat niet. :'(

Om een lang verhaal kort te maken: Shireen’s opoffering was helemaal voor niets! :@ Stannis heeft niet eens een deukje kunnen slaan in Bolton’s grip op het Noorden, laat staan in de macht van de Lannisters!
Tegen de tijd dat Brienne haar wraak kwam halen maakte het toch al niets meer uit. Stannis was toch al alles kwijt, die zwaardslag maakte het alleen officieel. En met een hevige dosis ironie, miste Brienne daardoor de kans om Sansa te helpen en verbrak daarmee haar belofte aan Catelyn Stark. Hey Brienne, hoe heette dat zwaard van je ook alweer? :P

Het enige pluspunt van de Dornse verhaallijn deze aflevering was dat die scene met Bronn en Tyene enkele afleveringen terug niet volkomen nutteloos was. Oh ja en Jaime en Myrcella hadden een mooi vader-dochter moment… en toen was Myrcella dood, waardoor Jaime’s hele missie dit seizoen voor niets was.

Arlekeno schreef:
Denken ze nou werkelijk dat Jaime niet doorheeft dat dit vergif is? Niet alleen vermoorden ze de Prinses, ze laten de getuigen ook nog wegkomen. Ellaria heeft er zojuist voor gezorgd dat Dorne in een bloederige oorlog gestort gaat worden, want denk maar niet dat Cersei zich dit over haar kant laat gaan.

Wel, duh, dat was het hele plan van Ellaria: doodt Myrcella om Cersei pissig te maken zodat zij Dorne aanvalt en Doran geen andere keus heeft om ten strijde te trekken. Myrcella doden was geen wraak, het was een middel tot een doel: oorlog met de Lannisters ontketenen.

We eindigden deze aflevering op Castle Black. Kan iemand me trouwens vertellen wat die briefjes waren die Jon las? Nieuws die Stannis’ nederlaag bevestigden? Of afwijzingen van zijn eerdere smeedbeden om meer mannen?

Ik denk overigens dat die Olly nu het meest gehate personage in de serie is, aangezien hij zowel Ygritte als Jon vermoord heeft. Als de makers enig gevoel voor karma hebben, laten ze dat joch erg nasty aan zijn eind komen. (6) Al vraag ik me wel af, te oordelen aan de manier waarop het moordcomplot uitgevoerd werd, zou hij gelezen hebben over Julius Caesar?
Damn it Sam, ruim de boeken in je bibliotheek voortaan op! :@

Ik zal eerlijk zeggen, toen ze op het einde Jon neerstaken kon het me niet eens zoveel boeien. Het was gewoon de zoveelste klap in het gezicht, dus ik had meer zoiets van “Oh ja, dat kon er ook nog wel bij.” 8|
Bericht is gewijzigd op donderdag 18 juni 2015 om 22:19.
JustaGirl zondag 21 juni 2015 om 09:54

Fijne Vaderdag mensen. :D

Laten we met z'n allen dankbaar zijn dat we (hopelijk) niet zulke shitty dads hebben als in GoT. :')

enhanced-5130-1433974427-1.jpg
bollin12 woensdag 9 maart 2016 om 20:04

denk dat er niet geen reactie komt maar niet geschoten is altijd mis. en omdat ik er nu al naar uit kijk is hier de trailer van s06
youtu.be/CuH3tJPiP-U?version=3&hl=nl_NL&rel=0">youtu.be/CuH3tJPiP-U?version=3&hl=nl_NL&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="524" height="328" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" wmode="transparent">
Zuko4Ever zondag 13 maart 2016 om 10:59

Hm, ik wist dat we een Game of Thrones topic hadden, alleen niet dat het onder fanfictie stond. Hoort dit niet onder Media?
Enfin, de trailer in je post is niet goed gelinkt. Eens kijken of het mij lukt.

Een paar persoonlijke hoogtepunten:

0:23 Wie is die onfortuinlijke man die daar gevild en brandend op dat kruis hangt? :?
0:43 Eindelijk krijgen we weer eens iets van de Greyjoys te zien! :]
0:58 “I choose violence” Ik mag Cersei totaal niet, maar zo zou ik waarschijnlijk ook reageren als zo’n stel religieuze mafketels me zouden bedreigen terwijl ik zombie-Mountain als lijfwacht had. :')
1:15 De Boltons vs de wildelingen. :D
1:19 Het Tyrell leger (?) vs de Faith Militant. ^^D
1:35 Go Davos! ^_^
Zuko4Ever zaterdag 4 juni 2016 om 11:19

Voor degene die het nooit kijken, de traditionele Game of Thrones opening is een clockwork-versies van belangrijke locaties in de wereld waar de show zich afspeelt.

In onderstaande video heeft iemand dit gedaan voor de wereld van Avatar en het resultaat vind ik héél indrukwekkend. _O_

kevin1999 woensdag 7 september 2016 om 23:01

Zuko4Ever schreef:
Voor degene die het nooit kijken, de traditionele Game of Thrones opening is een clockwork-versies van belangrijke locaties in de wereld waar de show zich afspeelt.

In onderstaande video heeft iemand dit gedaan voor de wereld van Avatar en het resultaat vind ik héél indrukwekkend. _O_

het ziet er heel erg gaaf uit!
kan niet wachten voor boek 3
bollin12 maandag 15 april 2019 om 20:03

hebben mensen hier al de nieuwe aflevering gezien?
Pagina 123